Számít ma bármit is a márka?

Nem mindenkinek van ideje sokat időzni azzal, hogy módszeresen utánanézzen az aktuális telefon márkák minőségének és időtállóságának, ráadásul az egyre modernebb technológiákat laikus ember már nem tudja követni.

A telefonok tudásához passzoló emberi igényeket sokszor a telefonos szaküzletekben sem mindig tudják kellően összeegyeztetni. A szolgáltatók pedig mindig azt az éppen adott márkát nyomják az emberek arcába, amelyikkel a legkedvezőbb üzletet kötötték és amihez hasznuk fűződik promotálás szempontjából.

A független mobil üzletekben már egy fokkal jobb a helyzet, ha valóban szakértő munkatársak állnak a pult mögött, sok fontos információt és paramétert megtudhatunk a kiszemelt márkáról és modellről. Ha igazán jó kereskedővel van dolgunk, valóban a laikus ember nyelvezetére fordítják le a telefonok tulajdonságait és képességeit, az előnyök mellett pedig a hátrányokat is elárulják az érdekünkben. Ugyanilyen őszinteségre számíthatunk, ha mobiltelefon szervizbe visszük a már meglévő készülékeket.

Elsőre gondolhatunk arra, hogy a szervizben a munkatársaknak az az érdeke, hogy minél több ideig és minél több problémával vigyük a telefonunkat javítani, mert akkor az ő bevételük csak gyarapodik. A visszatérő, megoldhatatlan szériahibákat azonban egy szerviz is csak ideig-óráig tudja rendbe hozni, tehát a javítási szolgáltatásoknál is arra törekednek, hogy az eszköz minél több ideig problémamentesen működjön, egyébként is a törések, telefonos balesetek és a természetes amortizációs folyamatok eredményeképpen sokkal több telefon kerül szervizbe, mint szériahiba miatt.

Érdemes tehát a szakembereket nagy vonalakban kikérdezni egy-egy újabb típusról, az egy-két éves verzióknál pedig már nem érdemes távolabb menni, mert az újabb android verziók mindig a legújabb fajtákra vannak optimalizálva.